Kungen fyller år och jag bryr mig inte

Jag valborgsfikar hos väninna och diskuterar Robinson som är vårt stora inresse just nu. Vi kan knappt vänta till söndag och öråd. Det är intressant med Robinson i Haparanda skärgård. Jag har ju passerat Haparanda otaliga gånger på väg in och ut ur FInland på väg längre norröver. Haparanda är en liten stad med ett fantastisk fint Stadshotell. Nu har jag blivit nyfiken på skärgården också
Det är fortfarande coronatider med avstånd och munskydd. Ser fram emot luncharna med sonen varje vecka där vi kan diskutera och gräva ner oss i olika ämnen. Träffar några vänner då och då, pratar med dottern som fortfarande är i lockdown.  Jag är glad jag ändå kan röra mig fritt omkring  och gå i affärer om jag vill. Smittan verkar fortfarande stor och den måste snart kuliminera. Fast först i september ska alla ha fått två doser, Sen har vi de som inte vill ta vaccinet, jag känner några men hoppas det  inte är för många.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0