Äntligen Norge

Efter två år kom jag till slut över gränsen vid Örje. Snabb kontroll av mitt covidpass så var jag igenom. Det kändes bra och färjan över Oslofjorden var så härlig, fint väder men såklart blåsigt på sjön. Tönsberg var som den brukar vara, full fart på torget. Det är ju val snart så alla partier var där. Sen på Bryggan var det folk överallt. Jag träffade en väninna och vi  käkade lunch och pratade oavbrutet. Vi har inte setts på tre år. Kändes skönt att inte vara där under pandemin.
Mina två systrar är olika, den äldre som jag bodde hos var fortfarande orolig för smitta fast alla runt henne var vaccinerade. Min andra syster tog det verkligen med ro, bara nöjd att det värsta är över.  
Sen fick jag en superfin dag i Oslo där jag träffade min svägerska som jag umgicks med i flera timmar. Sen fika med en exflygvärdinna jag jobbat med.
Är så nöjd med att min Norgeresa äntiligen blev av. Måste bara till Oslo igen,den stan byter ansikte hela tiden och nya stadsdelar dyker upp.Jag hann inte med *gamla* Oslo den här gången.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0