Sommardagar

Senaste veckorna har varit underbara, så varmt och mycket sol. Jag har ändå fått slita i värmen med min trädgård, Blomrabatt med markväxter fixat och plantering av syrenskott på en sidan. Grönsaksodling på den andra. Hur blev det så här? Får skylla på pandemin och mycket stanna hemma sen faktisk ett år tillbaka. Jag utan gröna fingrar jobbar frenetisk för att det ska bli bra.
 
Har ändå njutit och varit hundvakt till Molly, en god och glad minischauxer. Hon är en hund med åsikter men har lärt känna grannhundar och katter och är en riktig vakthund när främmande  människor kommer och ska leverera varor. Fast min inneboende accepterade honom till slut.
 
Det har även blivit lite umgänge med vänner och i går en utflykt till Bogesund för bad och sol. Nu hör det till saken att jag inte är så intresserad av varken det ene eller andra men mina finlandssvenska vännior älskar det. Ska dock inte klaga. Det var skönt att sittta vid vattnet och lyssna till vågorna och lunchen efteråt vid Bogesunds slott blev en fin avslutning på dagen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0