Utflykt till Hallunda

Hade fått nys om att det finns en buss i Botkyrka kommun som gav vaccin och endast Pfizer. Botkyrka? Är det där det skjuts då och då? Kollade vart bussen skulle stå i fredags och yippi det var i Hallunda. Dit ska jag hitta, var ju där i slutet av 70 talet och sålde DN prenumerationer vid dörren. 
T banan går ju dit men jöss va långt är är. Det tog mig 1 timme och 20 min från Kyrkbyn och med munskydd på! Bara att konstatera att stockholmarna har slängt sina munskydd. 

Väl framme var det bara att ställa sig i kö i solskenet. Mina gamla skills från jobbet att organisera och planera dök snabbt upp när kön inte fungerade. Två meters avstånd men då behövs inte fyra meter. Mynskyddet ska vara över näsan som personalen på pekade flera gånger. Lugn och fin, hetsa inte upp dig tänkte jag. Vänta på din tur, få din spruta och ge dig hemåt till trygga Kyrkbyn.

Ont i armen men inget mer och sju veckor till nästa dos. Hoppas jag slipper åka till Hallunda då.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0