Faktisk varit en bra vecka

När det blir lite långrandingt och dagarna går och inget händer måste jag hitta på något. Att bo ensam i dessa tider tar på en helt klart. Det är inte lika lätt att umgås. Många vill inte umgås inomhus så det blir promenader och fika ute. Det är ju bra när man har någon att umgås med.
Mine vänner jag umgås med just nu har ju även annat för sig med arbete, barnbarn eller sin man. Som tur är har jag många singelvänner och i går vågade jag mig helt till stan för att kolla på ex kollegas klädaffär på Söder. Stämde möte med en annan exkollega så vi hade sällskap till butiken och käkade lunch efteråt. 
 
Vi hade nog inte setts på flera år så nu känns det som att jag vågar träffa vänner och bekanta jag inte sett för långt innan pandemin. Sen att jag börjat på gymmet igen gör ju allt lättare. Antikroppar har jag fortsatt vilket gör att jag inte är orolig för att det dröjer med vaccin. Fast nu med alla nya mutationer och virus så använder jag munskydd lite mer än innan. Man vet aldrig vad som flyger runt i luften.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0