Att åldras

Än så länge rullar det på med lite krämpor ibland. Pratade med min äldste syster i dag. Hon har svårt att gå och operationer hjälper inte mycket. Som tur är så hade hon inga problem med hjärtat när hon var inne för en undersökning. Fast det värsta är ändå synen, hon ser verkligen dåligt.
 
Sen ringde jag upp mitt ex, min sons far som också är dålig. Han satt och fick dialys och vi fick avsluta samtalet då det blev för jobbigt för honom. För en månad sen fick han en hjärtklaff inopererat men det hade än så länge inte gett någon större förbättring. Han är även opererat för magcancer som han har slitit med i många år. De är tio år äldre och haft sjukdomshistorier de senaste tio åren. 
 
Vi åldras olika, det är då klart och hur det är för mig om 10 år det får jag se då. Allvarliga sjukdomar kan man inte rå över, de kommer om de kommer men jag lider men närstående som är så drabbad.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0