Alltid äldst

Det blev en årlig återkommande advendtsglögg i söndags hos bekanta fobollsföräldrar. Träffade flera av fotbollsföräldrarna som jag lärt känna genom dotterns fotbollspelande. Några har blivit vänner. Det är inte svårt att få vänner när man träffer personer man har något gemensamt med.
Det är länge sen våra döttrar spelade i den lokala klubben men bekantskapen har hållit i sig. Några är även föräldrar från skolan. 
Dock så är jag alltid  äldst i denna grupp och det för att jag var 42 år när min dotter föddes. Mina vänner med barn i samma ålder är som regel 7 till 15 år yngre än jag. Det fungerar helt ok fast man är en av få runt bordet som har gått i pension. Vi har mycket att prata om och där och då känner jag mig inte så mycket äldre. Inte är jag avundsjuk på de som har några år kvar till pensionen, jag är ju nöjd med mitt pensionärsliv. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0