Julen är över, än en gång.

Det är tomti huset. Båda mina barn som har huserat här i flera dagar är nu på annat håll.
Än en gång har jag fått rå om dem i julen. Dottern är förstås hos sin pappa också men merparten blir hos mig. Det har varit vi tre de senaste jularna, inga partner är med och inga barnbarn än.
Det hade förstås varit trevligt men jag kan inte skynda på mina barn. De har sitt liv och lever det som det passar dem.
Vi har hunnit umgås även med vänner och i tisdags hade vi vår årliga Tacosfest med flera vänner, unga och äldre. 
Juldagen åkte jag och dottern och jobbade på Stockholm Stadsmission. Det blev en mycket trevlig tillställning med lagom med folk som ville äta julmat. Hemlösa, fattigpensionärer och andra som var i behov av en jullunch till lågt pris.
I onsdags när jag var där var det enorm rusning och vi var inte många volontärer. Det märks att behovet av att få hjälp har ökat. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0