Tjejmiddag eller dammiddag

Kalla det vad man vill men i fredags blev det äntligen middag hos mig med närmaste Täbyvänner. 
Jag hade lovat det sen i september men månaderna bara flyger i väg. Som vanligt mycket trevligt och många ämnen att diskutera. Efteråt rannsakar jag mig som vanligt och jag verkar emellanåt  trassla till det för mig med min nordnorska rättframhet. 
Jag har ju vetat länge att svenskor är så enormt snälla och tycker gott om allt och alla. Även min finlandssvenska väninna kanske än mer. Det är ju bra  med disskusioner där det blir lite olika åsikter men jag får känslan av att de tycker jag kan vara hård fast jag ibland bara dryftar min åsikt som inte är elak men kritisk. 
Sen verkar samhällsengagemanget inte var största prioritet heller. Det är ju det som engagerar mig. Några läser eller lyssnar inte på nyheter och det tycker jag är konstigt. Som världen ser ut just nu måste man åtminstone veta vad som pågår. Att leva i sin egen bubbla och vara nöjd, absolut det går väl bra men ha lite koll på vad som händer utanför bubblan vore inte fel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0