Sunda vänner

Jag har många vänner, några lite närmare som jag träffar rätt ofta, andra lite mer sällan.
Jag umgås även med tidigare kollegor som man under resans gång behållit kontakten med.
Kontakten sker via mobil, msg och bäst av allt på träffa, det lunchas och även nån middag ibland.
Många samtalsämnen finns så det blir aldrig tråkigt. När vi samlas flera blir det många bra diskussioner.
Ibland möter jag personer som är vänner till mina vänner. Ded har hänt att även de har blivit mina vänner men ibland icke. Min ena väninna har en vaninna och granne som verkar ha ett mycket tråkigt liv. Hon jagar min väninna med flera telefonsamtal per dag och tjatar hela tiden om vad hon ska göra. Hon har även blivit intresserad av vad jag håller på med, alltså så nyfiken. Min väninna blir så stressad över att bli förföljd av frågor hela tiden. Fast hon är så snäll så hon säger inte i från. Detta är ingen sund vänskap och det är en person jag inte vill ha i mitt liv.  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0