Lata veckor just nu

Tar det lugnt hemma i värmen men skönt att det regnade mycket i dag. Det dröjer innan jag lämnar för semester.  Grannkatt nummer två har börjat hälsa på både inne och ute. Innan dess var det bara hans brorsa som besöker mig. Det har han gjort nu i flera år. Jag brukar ge dem lite kattgodis och det gillar de, fast den yngre katten är både smart och handlingskraftig. Han lyckades putta ut godisasken från fönsterblecket ner på terrassen så godiset for iväg. Båda var snabbt där och försåg sig innan jag fick räddat det mesta. Det är härligt med djur runt omkring när man inte har några egna.
Sonen var hemma i veckan och målade väggarna som finns mellan mig och mina grannar. Han jobbade hårt och jag bjöd på lunch. Är så tacksam att mina barn ställer upp för mig. Något har jag gjort rätt i uppfostran. 
Jobbar ungefär en gång i veckan på Stadsmissionen och det är lagom. Sommarluncher med vänner är också trevligt och grillning ibland.  Läser just nu om vikingakungar. Mycket intressant. Fick veta en del om jomsvikingar som jag inte hade en aning om fanns. Så dagarna går och även sommaren. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0