Trött på religioner

Varför måste folk tro på något som inte finns? Det blir mer och mer disskutioner, snack och debatter om religion och speciellt en, islam. Hemma hos mina föräldrar fanns en bild av Jesus i 3d. En sommar då min dotter var ca 4 år och vi var på besök frågade min storasyster min dotter vem som fanns på bilden. Hon visste inte vem det var för jag hade helt enkelt inte  berätta för henne om honom. Min syster blev förvånad och kan än i dag bli chockad över det. Jag sa att min dotter kommer lära om Jesus i skolan så det blir bra med det.
Jag har ändå låtit mina barn bli döpta men då vi d 8 års ålder så de hade ett hum om vad det handlade om. De valde sen att ine konfirmera sig vilket jag såklart accepterade.
Att Jesus fanns som en historisk person kan jag eventuellt acceptera.
Sen har jag ingen tro på någonting och det förvånar mig att så många människor är så engagerade och har sån respekt för religioner. Det blir bara krig av religioner och det var väl aldrig meningen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0