Fortfarande sjuk

Inne på tredje veckan och fortfarande hostig.  När jag försökte promenera till centrum blev jag så anfådd så det var  bara att gå tillbaka och ta bilen. Så jag tog  mig till vårdcentralen i förrgår och hade något tjockt i lungorna. Fick en inhalator som jag knappt fattade hur den fungerar men nu vet jag. 
Sen en hostmedicin som faktisk gör hostan bättre och lugnare. Har heller inte så mycket hosta längre.
Jag är helt rudis vad gäller mediciner och värktabletter så det är tur jag har vänner som har koll på sånt och kan förklara.
Det tråkiga är att det blir mycket hemma nu när jag helst vill vara ute i solen och promenera. Idag är sista fina vårdagen innan kylan kommer igen så jag ska försöka sitta ute med en kopp kaffe en stund i solen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0