I vems namn

Träffade min son idag och bjöd på lunch. I dag blev det läsk till lunchen men jag brukar fråga om han vill ha en öl och han tackar ja ibland. Vi tar även några glas vin när vi äter en god middag.
Det går inte i Egypten ser jag på ett TV program där par från olika kulturer träffas och blir kära. Vuxna män skulle inte våga det för sin mamma. Det är förstås religionen som styr och tjejerna som inleder ett förhållande får vackert sluta dricka.
Det är sånt här som gör mig så glad att jag är uppvuxen där jag är och lever. Inget tvång utan sunda förnuftet ska råda vad man får eller inte får, vad man vill eller inte vill. Egna val gäller och frihet. Inget
hänsyn behöver tas i Guds namn. Man tar sina val i sitt eget  namn och står för det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0