Sorg igen

En väninnas dotters fästman dog hastigt i hemmet förra veckan. En shock som har förlamad hennes lilla familj. Hur hanterar man sånt? Dottern är bästa väninna med min dotter så banden mellan våra familjer er stort. Jag kastades tillbaka nio år i tiden då min dotters bror och min fd bonusson dog utomlands. Åren har gått och sorgen bleknar men nu kom allt tillbaka. Tiden när det just hänt, kaoset speciellt för hans pappa och mamma och att det skedde utomlands. När beskedet kom bodde även dottern utomlands och pluggade så vi kunde inte samlas. Veckan efter åkte jag och hennes pappa till henne och umgicks några dagar. Det var värdefullt. Själv såg jag ju detta vid sidan om men sorgen var där, även för min son som hade växt upp med honom som en bror. Min dotter pratar sällan om sin bror men hon nämnde att minnen kom upp nu.
Vad kan man göra mer än att vara stöttande och tillgänglig om det behövs hjälp.  Fast jag gråter emellanåt. Han var en så snäll och trevlig person och de hade precis planerat sin framtid tillsammans. Livet är oberäknelig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0