Förra veckan, flera uppdrag

Varje måndag är det föreläsning på Senioruniversitet. Olika personer föreläser om Iran. Det är mycket intressant och speciellt förra måndagen då en person från Utrikespolitiska institut. 
Detta pågår in i november så bra orsak att komma in till stan.
 
Tisdag var jag volontär på hemlösas dag hos Stadsmissionen. Sålde soppa och fika till alla som kom och kollade. Fick en ny volontärkompis som jag hade mycket gemensamt med. Vi har ju jobbat inom flyget båda två. Det finns många eldsjälar inom Stadsmissionen som jobbar med de hemlösa och hjälper dem till lägenhet, jobb och ett vanligt liv. Ofta lyckas de men det behövs mycket jobb.
 
Sen onsdag. Jag har i flera år varit medlem i GAPF men sällan deltagit i något. Nu var jag med på ett kunskapsseminarium. Träffade Sarah Mohammed som startade föreningen och det visade sig att det jobbas hårt med att hjälpa hedersförtryckta tjejer och även killar. Många tjejer som skickas till förra hemländerna för att giftas bort får hjälp att komma hem till ett liv i anonymitet och borta från sina släktningar. Det blir ett tufft liv. Tyvärr kan inte GAPF hjälpa alla för det kan vara svårt att lokalisera tjejerna. Sen stöder de även tjejer som bor i Sverige och har problem med sina familjer. Nu funderar jag på att bli volontär även där.
 
Har även hunnit med träff med vänner både i stan och här hemma. Även lunchar med sonen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0