Fiskgryta

Har varit på jobbet sen i går och det är så skönt att vara frisk igen. Fast frisk och frisk.
Jag hostar och snorar fortfarande, fick världens hostattack på Roslagsbanan på väg
hem från jobbet. Jobbigt med alla runt omkring som tittade. Jag hostade och fortsatte
läsa i min bok, en julklapp från dottern. Ta vare på mamma, heter boken av en koreansk
författare. LIte konstigt skrivet, lite koreanskt.
Hur som helst så blev det ICA på hemvägen och suget på fiskgryta blev tydligt. Jag brukar
göra fiskgryta i bland och jag har mitt eget recept, eller inte. Det kan bli lite olika från gång
till gång. Torsk och räker med brynt lök, purjo  och paprika, blomkål och sedan
grönsaksbuljong och vitvin. Kryddor förstås. Det kan bli lite andra grejor nästa gång.
Supergott och  mycket bra alternativ till färdigköpta kött bullar, hamburgare, lasagne med
ej varudeklarerat hästkött. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0