Hemma i barndommens bygd

Änligen blev det semester och sonen och jag satte oss i min nya Audi och körde 190 mil norrut och hamnade hemma hos brorsan. Vi har varit här snart en vecka och det har bara varit hur fint som helst. Toppenväder alla dagar utom idag då vi har fått känna på att hösten närmar sig. Vi har bara tagit det lugnt men i går hade brorsan sin traditionella grillfest på terassen för släkt och vänner. Sonen och jag hjälpte till med förberedelserna och brorsan var nervös för att det blev för många och vi inte skulle få plats. Det fick vi och maten räckte till alla. Grillad älg och ren och det smakade himmelskt. Som vanligt blev det helt underbart trevligt. Visst det blev mycket dricka  och några fick kanske för mycket men det gick bra till. Vi satt ute hela natten trots enast 14 grader men med mycket kläder och filtar så gick det. Det är så kul att träffa några av mina kusiner, det blir en gång om året och några kanske mera sällan. Sonen verkade trivas bar med slektningarna och tyckte partyt var mycket trevligt. Det blir mycket histoira somkommer upp från barndommen och man blir påmind om saker som man nästan har glömt. Mina resor upp här till barndommens bygd ger mig så mycket. Jag får en ro här uppe som hjälper mig i vardagen. Tryggheten man fick med sig från barndommen är så mycket värd. Jag vet att några av mina syskon har annorlunda minnen  än jag från uppväxten men mina minnen är mina  och de var fina att ta med sig ut i världen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0