Helgen innan Portugal

I fredags var det grillparty hos goda vänner som bor precis i närheten och det är bra när man ska gå hem efter några glas vin. Det blev en fin kväll med vänner och bekanta från närområdet. Både föräldrar och ungdomar som nu är i 20 års åldern. Mycket fina ungdomar som pluggar eller jobbar. Ja jag bor i ett området där det mesta fungerar och föräldrar tar ansvar för sina barn, ibland kanske för mycket ibland men alla vill ju väl. Som singel har jag inga problem att smälta in i gänget. Jag har umgåtts med de fleste av dessa personer sen våra barn var i lågsstadiet och det är trevligt folk. Vi kanske tänker olika ibland och jag kanske är mer intresserad av vad som händer utanför vår komfort zon mer än många  av de andra men vi har bra samtal och diskussioner. De är svenskar allihopa och jag märker mer och mer oviljan att kritisera eller ha obekväma åsikter. På jobbet är vi mer frispråkiga.
Så igår blev det bröllop i Rönninge by. Goda vännen Annes dotter gifte sig med sin irlänska kille och det blev helt fantastik. Underbart varmt under vigseln som var utomhus. Sedan blev det mat i en lada och bästa bandet spelade. Det blev en härlig blanding av svenskar och irländare.   De tvar mycket folk så stämningen var på topp hela kvällen. Jag kom hem sent så idag har det varit lugna dagen. Och i morgon jobb en vecka innan Portugal.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0