Äntligen hjortron

Har varit några turer på en myr i närheten och hitta lite men nu var det dags att gå till de stora myrarna. Det blev kusinträff då vi var fyra som gick tillsammans. Det blev mycket vandring innan vi hittade hjortron och resultatet blev ingen höjdare. Min manliga kusin var ju så säker på att myror han var på för 15 år sen fortfarande skulle ha hjortron men naturen ändrar sig och hjortronen inte finns längre så det blev mycket vandring, och lite hjortron ca två mil totalt. Vi skilde lag efter ett tag och kusin Inga och jag gick mot bilen och hittade då lite mer men fortfarande var det så mycket kart. Vi fick i varje fall trevliga stunder med bålkaffe, mackor och frukt. Mina kusiner har humor så många glada skratt och lite gliringar till den manliga kusinen. Idag gick Inga och jag direkt på en myr dit vi hade kört bilen. Det blev mera hjortron än i går men det var tungt i benen efter gårdagens vandring. Jag åkte direkt hem och tog en middagslur. Nu har jag ungefär vad jag vill ha av hjortron så jag kan bjuda mina vänner under vintern.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0