En vecka kvar

Efter drygt fyra veckor här undrar jag vad jag har gjort. Det rullar på så fort. Tre första veckorna var det så fint väder som blev riktigt heta och sköna så klart. Men på så vis har det inte blivit så många vandringar som jag hade tänkt innan jag kom hit. Fast några har det ju blivit och många vackra naturbilder. Har träffa många kusiner och umgåtts och har någon kvar som jag ska träffa senare i veckan. Sen har jag ju fått plocka hjortron. Så i går kom brorsans äldste son med fru och barn. Jag hade inte träffat min brorson på många år och det blev ett kärt återseende. vi fick en fin kontakt direkt. Det blev en trevlig kväll med mycket nostalgisnack förstås och även diskussioner som det alltid blir när vi i familjen ses. Att jag och min bror inte är på samma våglängd känns trist men något jag får acceptera. Det är bara att konstatera att vi syskon har växt ifrån varandra under åren som gått. Vi träffas, några kan jag prata med men jag upplever mer och mer att mina äldste inte har någon större intresse av att höra vad jag har att säga men jag är ju en god lyssnare istället. Fast jag gillar ju också att prata, att ha en tvåvägskommunikation men det får ja ju ha med mina vänner. Nu väntar jag på att min ena syster och hennes man ska komma och det blir fint att umgås med henne under en vecka. Jag är faktisk glad för att åka hem till min radhus i Kyrkbyn och få träffa mina vänner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0