Mycket i december

Vinter och mörkt men det händer en hel del i december så tiden går snabbt, för snabbt. Middagar med vänner, lunch med ex kollegor, glöggfika hos vänner, träff med sonen och så klart jobbet på Stadsmissionen. Tog en extra dag med att samla in julklappar som ska gå till barn som inte har så mycket på julen. Vi fick ihop en hel del säckar från folk som hade hörsammat önskan om julklappar. Sen har jag kommit i gång med träningen igen, vattenjympa, zumba och sen det vanliga på gymmet. Helt underbart. Snart tredje advent och om en vecka åker sonen och jag till München för att fira jul med dottern. Ser så fram emot det, fem hela dagar tillsammans med mina två fina barn. Vad jag älskar dem och är så stolt över dem. De lever sina liv, jag lever mitt och de träffar vi har är mina guldkorn som jag verkligen tar hand om och sparar inom mig. Hade några väninnor på middag i onsdags, tjejer jag har umgåtts med i Kyrkbyn i många år. Vilken kväll det blev. Jag hade fixat både vegetarisk och en kötträtt. Glöggbubbel började vi med såklart och sen blev det vin förstås. Snacket och diskussionerna tar aldrig slut. Vi har olika åsikter emellanåt men respekten är där. Tänker på denna kväll med glädje.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0