Wadi Rum, ett ökenlandskap utöver det vanliga

Vi använda tre av våra sex dagar i Jordanien till utflykter. Normalt är det inte så
intressant med utflykter men här var det ett måste. Wadi Rum är ett ökenlandskap
utöver det vanliga. Vi åkte ut i öknen i jeepar, och gick även en bit till ett beduinläger
där vi fick god mat. Vi åkte ut på eftermiddagen och var ute till långt på kvällen. Sämst
som vi var på att packa denna gång, var det i första hand jag som drabbades.
Jag hade ju åtminstone tagit med mig min orange tröja som jag kunde använda.
Denna tröja använder jag inte så ofta så det var väl inte så kostigt att jag upptäckte
att armarna på tröjan slutade vid armbågen! Det blev inköp av två varma sjalar
vid ett stopp vi gjorde. Där fick vi även gott varmt te.  Den lokala guiden Ali blev förstås
betuttat i Marline så hon fick låna hans tjocka jacka inköpt i Bergen!
Annars var kvällen underbar med god mat, sitta vid elden och titta upp mot stjärnorna
som lyser extra mycket ut i öknen.



Kommentarer
anne

Jaa du ser att det blir nog sele nästa gång ni åker utom lands..en vacker flicka får man många kameler för. Hoppas du mår bättre idag..sköt om dej kram...

2009-04-07 @ 22:41:20
URL: http://mormoranne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0