Det blev julafton på trettondagen.

Tillslut fick mina barn och jag en julafton  tillsammans. Ryskortodoxa kyrkan
firar ju jul vid denna tiden så helt fel blev det inte. Hämtade sonen vid stationen
och snön lavade ner i stora skjok. Vi fick skotta in mig på min parkeringsplats.

Vi käkade tapas, specialgjord av mig. Jodå det var räkor i olja med vitlök a la LPA
och grekiska oliver, sedan hade jag gjort köttbullar med någon kryddig sås i smeten,
sedan chorizo, avocado, kyckling och lax i soja, och stekt potatis. Härlig måltid blev det
och sedan kaffe latte med hemmagjord marsipanchocklad doppad i lakka likör.
Vilken härlig kväll vi fick med småprat och klapputdelning.

Saknaden av Kasper är där hela tiden. Vi pratar om honom och skrattar åt  minnen.
Nästa jul firar vi tillsammans på julafton men det viktiga är att få en kväll tillsammans
och dela ut några klappar och känna att just denna kvällen är speciell.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0