Snö, väder och T-bana

Bilen står tryggt i garaget. Fel på bromsarna och tid  på verkstan först om
en vecka. Promenaden till stationen och hem häromdagen gick bra men kallt
som sjutton var det. Att komma in genom dörren hemma var underbart.
Men så kom snön. Att pulsa i hög snö till stationen skulle ta för lång tid så bättre
att gå till  busshållplatsen. väntan var lång men vädret var ok trots
mycket snö, dock snöade det inte. Ca en halvtimme innan bussen kom, sedan blev
det T-banan till Östra stationen. VIlken överraskning när jag kom upp och skulle
ta bussen till Norrtull! Snön yrde runt om och plötsligt var jag glad över min fastsydde 
luva på vinterjackan. Tog evigheter innan bussen kom.
Hemresan  blev en promenad till Odenplan, inga bussar kom och sedan T-banan
till Mörby. Jag har aldrig behövt så länge jag har bodd i Stockholmsområdet behövd
ta T-banan till jobbet och varit glad över det. Den hämska trängseln på morgon och
eftermiddag har varit outhärdlig de få gånger jag har varit tvingad att åka T-bana.
Fattar inte folk som friv illigt gör detta var dag.
I dag dock, var det en lättnad att komma ner under jord och slippa snöyran som låg
som en vit filt över hela stan. Väl i Mörby gjorde jag faktisk en liten shoppingrunda
innan jag ställde mig i busskön till Kyrkbyn. Bussen kom efter 10 min. Hem igen,
så skönt men sen ut att skotta uppfarten til huset och även framför garaget. Bilen
skall ju ut om en vecka och då vill jag inte ha två meter snö framför garageporten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0