Vinterhelg

Utan bil blev det varken tur till någon julmarknad eller shopping. Bra det då blev pengarna kvar på kontot. I lördags blev det först kaffe och sedan en långpromenad i det vackra vintervädret. Sedan blev det promenad till Ica för inköp inför kvällen. Ytterligare en kvällspromenad med grannen och hundarna.

I dag blev det adventsfrukost hemma hos mig. Gun och Hans kom över och det blev mycket trevligt. Sedan promenad till Ann oh Thomas där vi tillsammans gick på glöggträff hos några vänner i Kyrkbyn. Jag börjar förstå att jag skall stanna kvar här i mitt hus där jag har så nära till många av mina vänner. Att bara få ha dem på gångavstånd är rena lyxen.

Det har varit några telefonsamtal med syrrorna i Norge, storasyster gick inte att nå på telefon några dagar vilket gjorde att vi andra blev oroliga men tillslut fick vi kontakt och allt är bra. 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0