It´s complicated.

It´s complicated, ja det brukar man skriva på sin Facebook sida när man har ett
struligt förhållande. Något jag inte har, tack och lov. Jjag är en harmonisk och nöjd
singel. Med singellivet växer skaran av vänner mer och jag har både gamla och
nya vänner att umgås med och även vänners bekanta kommer in iumgängeskretsen.
Problemet uppstår när jag tycker vänners bekanta är helt ok men jag känner
att det är en distans ändå. Jag är inte helt på våglängd och vill ha en  distans.
Det blir komplicerat när dessa bekanta tycker att vi är vänner och tycker att bara vi
skall t ex åka på kryssning och jag inte får fråga mina vänner att följa med.
Så fungerar det inte för mig, mina vänner som vill hänga med skall få hänga med.
Kan eller vill de inte, ja då kan jag och min bekant åka. Jag vill inte ha tjuriga
människor omkring mig. Människor som i första hand ser det negativa runt sig
och pratar om det och tror sig vara en postiv människa, har en dålig självkännedom.
 
Igår när jag började planera kryssning för mig och Pia så SMSade jag med min ena
väninna i Uppsala och med en bekant om att åka med. Som jag sa, ju flera vi är,
ju roligare blir det. SMS konversationen med den bekanta går inte av för hackor i
tjurighet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0