Plötsligt var jag 15 år tillbaka i tiden.

Vaknade till en mulen höstdag med inga planer alls. Så skönt med en sådan
helg ibland. Ringde en kompis i Lindholmen som skulle jobba i eftermiddag om
att ta en fika innan i V-tuna. Inne på favoritfiket var det fullt i sofforna så det
fick bli vid vanligt bord. Fiket är jättetrevligt men många "nyttiga" kakor man
kan välja  till kaffet. På tal om kaffe så har jag mer eller mindre gått tillbaka
att dricka vanligt svensk bryggkaffe istället för latte och cappucino.
Trevligt prat blev det. När vi reste oss för att gå gjorde damen vid grannbordet
det också och frågade mig: " Är inte du Marlines mamma?" Jag kände henne
igen direkt, Amelie, en av de trevliga förskolelärarna på Marlines dagis
Kyrkbacken.  Det var bara att  bekräfta att,  jo jag är Marlines mamma och
hon har precis fyllt 20 år! Åh, hur är hon vill hon veta och vad gör hon. Jag fick
berätta att hon bor i  Oslo och skall flytta till Spanien i januari. "Hur är det med
Louise då, hennes kompis från dagis. De var så tighta, när det var vila så
ville de alltid sova bredvid varandra med sina gosedjur". Jodå, sa jag de är
fortfarande tighta kompisar. De är två mogna och glada  tjejer.
"Det var de redan när de var så små." sa Amelie. 
 
Hon tog hand om min dotter på dagarna för 15 år siden, hon var med och formade
min dotter. Det var så trevligt att prata med henne och det skall bli kul att  lämnade
över en hälsning från henne till Marline och Louise.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0