Resor med syskon.

Det har blivit en del resor  de senaste åren. Oftast med dottern och vänner och det
brukar bli rätt så enkelt och trevligt. Nu framöver är det planerad att resa med mina systrar och
det är inte alltid så lätt. Nu är det så att detta är något jag verkligen vill göra. Träffa mina
systrar lite mer än vad jag gör och umgås och vad är bättre än att resa och se nya vyer och
slappna av. Alla vi fyra systrar kan inte resa tillsammans, jag kan dock resa med alla och då
blir det att planera. Nu först blir det en resa till dottern i Marbella och där ingår även min kära
son så det kommer bli bra. Två systrar hänger med från Oslo och det hoppas jag de gör.
Jag har en gnagande oro att det inte blir så men hoppas jag har fel. Storasyster som inte får
följa med nu undrade förstås varför hon inte valdes före min andra storasyster. Tja det gäller
att ha på mobilen så man kan nå henne, men de två kan ändå inte umgås så det blev bara
den ena.
Min äldsta storasyster har en dröm att få åka till Israel och eftersom det är ett land jag är
intresserad av, kulturellt och historisk hänger jag gärna med så det får jag sätta igång och
planera. Någongång i höst vore bra men då får det även bli en tur till London där nu dottern
skall praktisera ett halvår.
Först skall det bli sommar och mina hemtrakter lockar förstås. Denna gång blir resan utan
mina barn. Det är slut på en epok där vi tre vartannat år har satt oss i bilen, i början i en
gammal SAAB och med Kasper lidande i baksätet och sedan i min Toyota som Kasper
gillade bättre. Senast vi var där tillsammans var 2011 och då begravde vi Kasper på vår
familjegård. Jag förstår att mina barn väljer annat men jag hoppas om något år aat de åker
med igen.
Här kommer faktisk min äldsta syster in i bilden igen. Har jag tur så kommer hon att åka
med och jag slipper köra 190 mil ensam. Sedan vore det mycket trevligt att hon, jag och
brorsan kan umgås några veckor i paradiset Tana.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0