Nära jul och London

Jobbade hela dagen i går och fick svänga förbi även i dag. Några problem som skulle lösas. Det blev först
frukost med grannen och det är alltid trevligt. Åkte till sonen med rullväskan han skall ha till London och fick
hälsa på katten Loke. Jättesöt men så skygg och döv är den också. I morgon skall vi skjutsa honom till en
kompis till sonen. Sedan blir det att ta sig till Arlanda och vår julresa till London. Pratade med väninnan i
Uppsala. Hon skall jobba men ledig på julaftton. Hennes två döttrar har inte tid att komma till henne under
juldagarna. De har pojkvänner och föredrar deras familjer. Julen är ju ändå på flera dagar så de borde
kunna kika över en dag. Men så här blir det när barnen växer upp, föräldrarna är inte lika viktiga längre.
Det kan jag komma i håg själv. I vuxen ålder firade jag ändå jul med mina föräldrar några gånger när det
var möjligt.  Min Londonjul med mina två barn kommer att bli oförglömlig, något att minnas just för att även
mina barn är vuxna och så småningom får andra att intressera sig för när julen kommer. Hoppas bara
att jag får träffa dem då och då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0