Vilken lugn helg det blev.

I lördags träffade jag inte en enda människa. Jag började med att smsa grannen för att höra om vi skulle ta en tur med hundarna men fick inget svar. Förstod så småningom att min kompis från Uppsala inte skulle komma över trots att hon på facebook hade skrivit att hon nu var pigg och rask igen. Hon ville se oss tanter från Täby i Kista på lördagen, men vad skulle vi där och göra? Jag är så besviken, hon drar sig verkligen för att komma hem till mig utan föreslår träffar på andra håll.  Det har blivit jobbigt det här. Jag har vid några tillfällen påpekad att det är jag som oftast åker till Uppsala men det verkar inte gå in. Jag tog en promenad i snövädret för att få frisk luft. Jag var våt och blöt när jag kom hem men det var skönt. Så kvällenblev lugn och det är faktisk skönt i bland att ha en lördag kväll själv.
Söndag morgon vaknade jag sent och hade andningssvårigheter och jag undrar om jag på nytt har fått lunginflammation.
Det har blivit bättre under dagen så jag får se hur jag känner det i morgon när jag vaknar. Jag åkte en sväng över till vänner i Lindholmen på fika och det var skönt att få komma ut och träffa folk.
Nu är det sista veckan innan julveckan tar över och London hägrar. Skall bli skönt att komma  bort från jobbet ett tag och skall bli så skönt att vara i hop med mina barn i hela fem dagar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0