När ska man lämna barnen ensam hemma.

Ibland blir det diskussioner runt barn och hur man uppfostrar, vilka regler man skall sätta 
om man nu skall sätta några överhuvudtget. Jag känner folk som har barn i olika åldrar och det är
verkligen olika hur föräldrar hanterar detta. Men när kan man åka i väg oh lämna sina barn hemma?
Hur har jag gjort? Ensam med mina barn när sonen var 12 och dottern 4 år var det viktigt att vara
med sina barn. Med heltidsjobb blev det tufft och vardagarna var stressiga.
Jobbet krävde i början av 2000 talet att jag fick åka till Cuba av alla ställen och det två gånger
med ett års mellanrum. Första gången har jag för mig att dottern bodde hos vänner och sonen,
då runt 18 år huserade hemma med vår bästa hund, Kasper. Ett¨år senare fick barnen bo själva
en vecka, då var dottern 11 år. Cuba var förstås intressant, dock var det svårt att hålla kontakten
med barnen via mobilen, men de klarade sig bra.
1999 åkt dottern och jag med några vänner till Kreta en vecka. Då var sonen hemma ensam med
Kasper. Då var sonen 15 år. Det gick bra det med. Huset var iallafall rent när vi kom hem.
Man måste ge barnen ansvar och regler, då brukar det gå bra.
 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0