Täbybor

Det blev middag och vin på Lilla Hantverkarn i kväll. Med vanliga gänget.
Härligt att träffas efter arbetsveckans slut med blodtrycksdramat och
stressen som följde efter det. Tror jag mår bra igen nu.  Skönt att kunna
gå en promenad till restaurangen utan att behöva tänka på  transportmedel.
Nu är temperaturen på en vettig nivå også så det var riktigt skönt.
Gänget från Lövsättra var även där och när de hade gått kom ett nytt gäng.
Täbyborna.
 
Jag har bott i Täby sedan 1987 men har vänner som har bott här i princip
hela sitt liv och de träffade på ett gäng som de kände sen skoltiden. Det är kul
att lyssna på när de pratar om Täby för 30-40  år sen. De är riktiga Täbybo.
Mina barn är ju även riktiga Täbybor, uppväxta här fast de ville iväg härifrån
och  det är sunt det med tycker jag. Själv åkte jag ju långt i väg från Tana. 
 
Nu har jag bott i Täby sedan 1987,  26 år sen. Det är ofattabrt och jag kan
väl snart kalla mig Täbybo.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0