På stan med barnen

I går fick jag en underbar kväll med mina två barn, mina två vuxna barn.
VI lyckas få en sådan kväll på stan varje sommar. Dottern vistas ju mest
utomlands numera och sonen lever sitt liv, så dessa stunder tillsammans
är ovärderliga.  Det blev libanesisk mat på en restaurang vid Norr Mälarstrand.
Massor med god mat, minnen av mat jag och min dotter har smakat i bl a
Jordanien. Det blev många skratt och berättelser, lite allvar och lite glatt.
I bland glömmer jag bort mig och bara sitter och tittar på dessa två som
pratar och berättar och när jag vill in i samtalet och har missat något så
säger min dotter, mamma du är en dålig lyssnare.   
De blev efterrätt och kaffe och sedan promenad tillsammans mot Fridhems-
plan där vi skildes åt, jag och dottern tog bussen mot Östra stationen och
sonen T-banan hem.
Så ses vi väl i London till hösten, kanske i Marbella till våren men igen en
kväll i Stockholm nästa sommar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0