Nu känns det bra igen.

Lite mer än två veckor sen jag fick värsta influensan och låg ensam och övergiven
i soffan. Min scweichiska student är hemma i Bern så övergivenheten var total.
Sakta men säkert har jag frisknat till men en envis hosta har förföljd mig i två
veckor nu, men idag kändes det som det håller på att gå över. Jag var på vård-
centralen och kollade, det skall man tydligen göra när man har kommit upp i min ålder,
säger mina vänner. Jag var till och med och röntgade lungorna, men allt var fint.
 
Jag har hunnit med en del ändå, fotspa med några kompisar på Tibblebadet, det kostade
mig en tusenlapp i inköpta krämer men lite lyx får jag unna mig. I fredags tog jag en semester-
dag och var i Täby Centrum och lunchade och fikade med vänner. Lyxigt även det för en som
jobbar hela dagarna  måndag till fredag. Sedan var det vinkväll i går hemma hos V med Anne.
Buss dit och hem gick bra. I går hade jag längsta telefonsamtalet med dottern i Marbella. 
Underbart och få prata med henne i lugn och ro.
 
Idag blev det fika i Lövsättra och en tur till Arninge för inköp. Sedan en härlig promenad med
grannens schäfrar. Nu blir det en lugn kväll innan jobbveckan startar igen.  Våren måste
komma snart.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0