London då

För ca 16 år sedan lämnade jag London och  England efter att mer eller mindre i
tre år vistats i landet från och till. Faktisk ble det ca tre månader fast bostad i ett
engelskt radhus i Altrinham utanför Manchester. Då var det jobb och åter jobb på
flygbolaget Air Ops där mestadels svenskar, men även andra nationaliteter samsades
och vi flög över hela jorden. Jag roddade runt crew och även flygmaskiner och det var
ett intensivt jobb. Vi hade huvudkontor i Sollentuna så det mesta av tiden efter
Manchester tillbringade jag där men besöken till London och Gatwick blev flera gånger
i månaden. Vad såg vi av London då, fastkjedad som man var vid Gatwick och Hilton
hotel som låg vid flygplatsen? Vi hade ju våra barn med oss ibland och då  åkte vi
in till Oxford street och leksaksaffäten Hamleys och gick och shoppade på Carnaby Street,
min son var speciellt intresserad av nitar på den tiden. Vi hann med utflykt till Brighton
och när vi bodde i Manchester hann vi även med en sväng till Oxford och Blackpool.
Det blev även något besök på något museum. I Manchester hade jag min bil med mig
och körde obehindrad på vänstersidan. När bolaget lades ner och jag för sista gången
flög hem från London var jag mättad och jag hade ingen tanke på att återvända de
närmsta åren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0