Sakta försvinner folk

Några slutade före jul och nu är flera på gång. I dag slutade en medarbetare som jag har  jobbat med ett år.
Det är tråkigt för min avdelning var så komplett och vi hade startat upp ett fint samarbete med klara mål på
hur vi skulle jobba. Nu är den ena borta och nummer två kanske om någon månad. Det nya sättet att arbeta
på är mer stressande men jag tror och hoppas på att allt sätter sig så man vet hur man skall planera sina
dagar. Det är inte bra när det företag man jobbar på skär ner och kollegor man har jobbat med i flera år för-
svinner. Jag har ju varit med ett helt arbetsliv och har upplevd det förut då det till och med var nerläggning och
alla försvann. Det som är roligt ändå i den här branschen är att man stöter på gamla kollegor i nya bolag.
Det kommer dock inte att hända mig då jag går i pension om något år. Fast man vet aldrig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0