I fredags blev det träff med språkmorsorna igen.

Med inte så lång framförhållning bjöd jag in morsorna från dotterns gymnasieklass på tjejkväll.
Jag hade velat ha denna kväll redan i november men för mycket jobb kom emellan. Det var
två år sen de flesta av oss sågs samtidig men det var som förra veckan. Vi har hunnit träffas
en hel del under döttrarnas gymnasieår och känt att vi har mycket att prata om och så blev
det även denna gången. Även bästisten från Lindholmen var med, av den enkla anledningen
att hon alltid platsar in, tjejerna har träffat henne tidigare så det blev hur bra som helst.
Genom åren  ha jag i stort sätt alltid varit äldst i alla sammanhang och sammankomster.
Av oss mammor är jag självklart äldst, 63 år och den yngste mamman  är 42  och de övriga i
50 års åldern. Det blir ju så för att jag var 42 år när jag fick min dotter, då blir det så här med
åldern men det har aldrig haft någon betydelse.
Vi kommer att träffas igen, det kanske tar något år igen men det spelar ingen roll, vi tar upp
tråden där vi lämnade den i fredags.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0