Det är faktisk sant.

Det fina sköna varma vädret är här äntligen och skall tydligen vara kvar i varje fall en vecka, så långt kan jag se på yr.no. Jag tog ensemesterdag idag just därför och hittills har jag hunnit med frukost på terassen, tvätta kläder, cyklat till IP och gått fem km spåret. Jag hade två betänkeligheter innan jag satte i gång. Skulle det bli för varmt? Eller skulle jag bli påhoppat av någon galning som var ute i spåret och jagade sina offer? Tänk att man skall tänka i dessa banor men det händer så mycket i idrottsspåren så man vet inte. Jag bestämde mig dock att ge mig iväg och det var varmt när man inte fick skugga av träden och min vattenflaska blev väldigt ljummen på slutet. Jag cyklade sen ner till fiket i Kyrkbyn och tog en latte och satt i solen ett tag. Det var några fler som njöt av fika och sol och det var mycket samtal runtom, några lite väl personliga. Sedan cyklade jag hem och sitter igen ute på terassen och skriver detta.
Ikväll blir det kvartsfinaler i fotbolls VM. Dottern kommer med ett gäng vänner. Några vill kolla på matcherna och andra vill säkert bara prata och umgås. Skönt att det då är varmt så de även kan vara ute. Det är bara kul med liv och rörelse då  och då nu när hon är hemma en så kort period.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0