Humöret växlar

Veckan gick fort och helgen blev bra med både spa/grillning i Lövsättra och vilodag söndag. Dottern tog sina kompisar och flyttade till lägenhet som stod tom hemma hos hennes pappa. Bra egentligen då både hon och jag jobbar och min inneboende tar sin plats förstås. Det blev så att jag inte fick träffa dottern på nästan en vecka så jag blev glad när hon dök upp i går eftermiddag och vi två kunde hälsa på hos bästa vännerna som bor så nära. Hon åkte sen för att fixa  mat åt sina kompisar och nu kommer hon hem till mig på söndag bara för att resa tillbaka till Spanien på tisdag. Jag kommer att åka och hälsa på henne i höst.
Jobbet är jobbigt just nu och irritationen växer, inte på mitt bolag och inte på mina kollegor utan på vårt inhyrda bolag som jobbar och lever efter förstockade regler och bestämmelser. Som någon sa, så blir det när man skall jobba med katoliker, fast det stämmer inte helt då vi har gjort det tidigare och det har fungerat ok. Jag ser en tung höst framför mig och jag som har planerat både Greklandsvecka och Marbella besök.
I mina ensamma stunder grublar jag en del, jag lever ett bra liv men det är inte alla i min närhet som gör det och det bekymrar mig. Mer än vad som är bra.  Jag vet inte riktigt hur jag skall tackla det, jag vill göas så mycket men  vet inte hur. Nu ser jag fram emot min och sonens semester till min hemstad Tana. Jag ska jobba två veckor till men i morgon tar jag en singel semesterdag och skall bara göra vad som faller mig in. För att skingra tankarna måste jag se till att träffa lite folk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0