Lugnet innan stormen

Det var en lugn dag på jobbet och för en gångs skull var dottern hemma hela dagen och sov över.  Vi städade hela nedervåningen för att förbereda för hennes två vänner som kommer nu till helgen och skall stanna en vecka. Det blir trångt ett tag då min inneboende är kvar och han huserar på ovanvåningen så det får bli att sova i  vardagsrummet för
våra gäster.Det är förstås trevligt med dotterns vänner på besök, den ena från Holland och den andra från Tyskland men nu när dottern jobbar som hon gör så får dessa två ta hand om varandra en del under den vecka de är här. 
Jag ser fram emot helgen, lördagen blir det samling för tjejträff med spa och grillning och då blir väl söndagen en vilodag kan jag tänka mig. Jag oroar mig lite för dotterns vecka med dessa kompisar, hon jobbar tidiga morgnar och behöver sova emellanåt. Jag forsätter att jobba några veckor till, semester blir det först i augusti, men jag hoppas på en ledig dag nästa vecka. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0