Några veckor per år.

Det är vad jag får av tid med min dotter numera eftersom hon studerar utomlands. Idag var det dags att hämta henne och vi började med en pratstund och lite käk i köket. Det är mycket som skall ventileras både från hennes sida och min. Hon har fått mycket bra betyg så det känns bra att hon tar skolan på allvar. Redan nu är allra bästa väninnan här och de dricker te och pratar i köket, precis som det brukar vara när hon är hemma. Vi skall hitta på saker, dels med vänner och så skall hon, brorsan och jag har vår traditionella middag på stan någon kväll.
Veckan är slut och det blir bra med en vanlig helg. Jobbet flyter på, inget konstigt utan alla verkar trivas. Det är inte samma anda ändå. Många är ju så klart borta från organisationen och vi andra skall gå vidare. Tyvärr tror jag inte vår ledning klarar att samla oss till en enhet. Inget tyder på att de vill det heller.
Hur som helst blir de närmasta fem veckorna fullmatad med jobb både för mig och dottern, hon skall få besök av vänner från Spanien, Tyskland och Holland så huset blir fullt några veckor och det ser jag fram emot.  Midsommarafton närmar sig hastigt och det får bli lite firande med några av  mina tjejkompisar. Det känns verkligen som att sommaren är här och nu gäller det att ta vara på den. Försöka njuta av fina stunder med dotter och vänner. Dessa tre sommarmånader går alltid så snabbt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0