Jag köper alltid kaffe

I morse på tågperrongen stod två frusna ungar och sålde kaffe och macka för att tjäna pengar till någon klassresa eller kanske sitt idrottslag. Det var gott och starkt kaffe och jag hann dricka upp innan tåget kom. De fleste går förbi, orkar inte kanske. Jag köper för jag har själv haft barn som har stått och gått och såld allt möjligt till klassresa och idrottslag.
Det tar inte tid och  man gör ungarna glada. Jag kommer ihåg min dotter som stod med en kompis i Roslags Näsby.
Hon var så trött på folk som bara tittade på kaffebordet och gick förbi. Hon berättade om en engelskman som kom förbi och sa "oh, this is good, warm coffe" och norrmannen som köpte sitt kaffe och sa " så hyggelig". De lyste upp  hennes tillvaro de dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0