Karlavagnen och livet som skall levas.

I går kväll efter gymmet gick grannen och jag direkt efteråt ut med hundarna. Det var stjärnklart och när jag kollade upp på himlen så såg jag Karlavagnen rakt över mig, samt några andra stjärnbilder jag inte hade sätt eller kollat ordentligt på ett tag, jag faktisk på några år. Alla mina vinterpromenader med Kasper  kom tillbaka, de kalda mörka kvällarna där månen och stjärnbilderna lyste över våra huvuden. Man kunne kolla hur de flyttade sig över himlen eftersom månaderna gick.
Detta är fina minnen att ha med sig.
Livet ja, det skall levas här och nu. Jag tänker faktisk ofta på det och är kanske då en person som har anammat det så många andra bara pratar om men inte riktigt hinner med att känna efter. Jag kanske hinner vara medveten om livet runt omkrig mig här och nu för att jag har bara mig själv och jobbet att ta hand om i vardagen. 
Min sons ena kompis hittades död i veckan som gick och det blev ju en stor chock för sonen och hans vänner. En ung kille här från Kyrkbyn som tydligen inte var helt bekväm med livet. Det kan så klart hända och det är en tragedie. Min son och hans vänner har fått sin första sorg då en vän i deras egna ålder dör. Man går vidare förstås, det vet jag som har flera kollegor som i relativt ung ålder har gått bort.
Livet här och nu för mig är att jag om två dagar åker till Marocko med kompis och vi skall njuta av en veckas semester med bra väder. Det ska bli skönt att lämna jobbet och glömma livet där för ett tag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0