Tallinn bra, Täby bäst.

Förra helgen var det spaweekend i Tallinn. Supertrevlig stad som gjorde sig bra även på hösten. En riktig feelgood
helg som gör gott. Veckan på jobbet gick i superfart, fattade knappt när fredag kom. Goda vännerna har vunnit en hyfsat summa pengar, nog för att göra tillvaron lite bättre för dem och därför blev det firande på kvarterskrogen i går. Järngänget runt paret träffades och grannen och jag blev hämtad i limousin till krogen. Hela 1,5 km tog resan. Det blev en toppenkväll med god mat, vin (lite för mycket till många) och glada skratt och karaoke på det.
Jag har inget mot att folk dricker vin/öl/ sprit. Själv föredrar jag vin, men jag tycker mindre och mindre om gott vuxna personer som dricker till de blir packade. Vad är vitsen  med det? Karlar som man tycker är trevliga i nyktert tillstånd, blir som tokiga med sprit och kvinnorna blir även dumma och löjliga. Jag klarar inte av spelet mellan två vuxna som lallar fulla med varandra. Antingen går jag därifrån eller så är jag beredd at slå till någon.
Nu verkar det som om det blev ett tråkigt slut på kvällen och på sätt och vis blev det det och ändå inte för de är goda vänner och då kan man spela med ändå till en viss gräns. Hur som helst så kom limousinen och hämtade oss och grannen och jag kom hem till slut.
I morse tog vi ut hundarna på promenad och har nyss haft frukost ute. Än har vi lite sommar kvar i oktober. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0