PÅsk i lugn och ro

Det blev ingen resa till syrran och åka skidor i norska fjällen. Förkylningen håller i sig, den verkar segdragen, Ändå för att inte helt bli asocial och bara sitta hemma så ringde jag en väninna efter att jag hade jobbat på skärtorsdag eftermiddag för att få en fika ute bland folk.  Sedan kom hon, hennes man och min granne på kvällen för lite mat och vin. Som vanligt mycket trevligt men det tog hårt för långfredagen blev en sovdag. Jag var helt utslagen. I dag påskafton blev det en sväng till Arninge och fika med vänner varpå jag sen åkte hem till dem för ytterligare fika. Så jag har fått mitt sociala ändå och kom hem för att sova några timmar. Jag vill vara frisk nu, jag vill till gymmet men måste bara ta det lugnt det vet jag. Jag har två vänner i min närhet som inom loppet av några veckor fick stroke, den ena lite lättare än den andra men båda två har förstås det jobbigt att komma tillbaka till vanlig hälsa. Detta kan drabba vem som helst, ingen av dem är i farozonen med övervikt eller röker. Hälsan är det viktigaste, så det måste jag fokusera på framöver.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0