Spontan på stan

Varje dag hem från jobbet, en tiominuters vandring till Stadsbiblioteket, sen fyran till Östra stationen och Roslagsbanan hem. Så fick jag för mig att ta bussen till stan och Kungsträdgården för att kolla de blommande körsbärsträden som alla pratar om varje vår. Det blev en snabb promenad från Sergels torg till Kungsan. Det var folk på språng precis överallt men jag kom fram och tog mitt kort. Blommorna hade inte helt slagit ut så jag kanske tar ytterligare en sväng i början av nästa vecka.  Jag kanske tar mig tid och vandrar runt lite och stressar inte som jag gjorde i dag. Nästan på stationen hemma så började det hagla och regna så jag fick stanna kvar på perrongen i någon kur tills det värsta hade gått över. S¨från sol i stan till hagel i Kyrkbyn på 20 minuter, så är det i april.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0