Vänskap

I går skulle jag på födelsedagskalas hos bästa vännen och hamnade på ett bröllop! Jag och några vänner slank in vid halvsextiden eftersom det brukar vara drop in hos vännen när hon ställer till med kalas, inte anade jag vaad som var på gång. Vi kom lite för sent visade det sig, de hade precis gift sig hemma i vardagsrummet! Ingen närvarande förutom barnen visste om det. Vi fick i varje fall vara med på festen och det blev så trevligt med massor med deras vänner i deras lilla stuga.
När börjar vänskap och hur fortsätter den? Jag har många vänner, några få nära och många fler runt om. Denna vän träffade jag för 16 år sen på en fotbollsplan där våra döttrar spelade. Vänskapen började när hon flyttade med sina barn till ett hus nära mitt. Det var lätt att slinka över för ett glas vin. Vi började ha middagar med barnen och ju mer vi sågs, ju mer vi pratade  om allt möjigt, ju mer såg vi att vi trivdes tillsammans. Vi är  på många sätt olika men ändå har vi mycket gemensamt och olikheterna kryddar nog bara till det.  Det har varit och kommer att bli många glada stunder tillsammans, samtidigt är hon en vän jag går till när jag är ledsen som nu när min dotters bror dog förra året. Min vän har varit med sin man till och från i över 20 år, de har tre barn tillsammans så det var nog dags för giftermål. Jag önskar de all lycka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0