Sista kvällen med gänget

Igår fylldes huset med glada skratt från dotterns gymnasiekompisar. De är fem tjejer som har följt varandra tätt sen början på gymnasiet. 2011 tog de studenten, snart fyra år sen. Jag kan inte fatta att dessa år har rasat iväg. Dottern har hunnit med ett drygt år i Oslo med jobb och är inne på sitt tredje år på sina studier. I december i år är hon klar och då får vi se vart hon tar vägen, troligtvis inte i Sverige. En av tjejerna var inte med, hon pluggar i Chile, de andra tre bor och pluggar eller jobbar i Stockholm och Uppsala. De fick en trevlig kväll innan de skiljs åt  och frågan är när de kan samlas alla fem igen,  I morse körde jag dottern till Arlanda och just nu är hon på väg till Mexico för sex månaders praktik på ett hotell i Playa del Carmen. Förhoppentligvis  kommer jag hälsa på henne i april. Huset är tomt igen och mitt liv går vidare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0