Grekland i mitt hjärta

Tragiskt vad som händer i detta fina semesterland. Jag förstår att de röstade nej. Den vanliga greken har inte mycket skuld till detta. Det är deras politikere och andra höjdare som genom åren har satt Grekland i denna hemska situation där det går utöver vanligt folk. När de arrangerade OS t ex. De gjorde det för lånade pengar. I välfungerande länder som Sverige och Norge gör man en budget och ser om man har råd att arrangera ett så stort evenemang. Att olika partier lovar sänkt pensionsålder bara folk röster på dem säger ju sitt. Ok den vanliga greken kanske inte är så insatt som vi nordbor vad gäller ekonomi och att vi behöver betala skatt för att få något tillbaka. Fast det beror ju på hur deras regeringar går ut med budskap till folket. Sedan kan man undra hur mycket pengar EU kan låna ut till Grekland genom de senaste fem åren utan att kanske sätta stopp tidigare och be grekiska regeringen försöka röja upp en gång för alla i deras härva. Jag hoppas det nu kan lösa sig på något sätt framöver, det blir tuffa tider, men andra länder har gått igenom liknande scenarior. Nu hoppas jag bara att folk fortsätter åka till Grekland på semester och spendera pengar och här hemma måste vi köpa grekiska varor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0